در این مقاله میخواهیم راجع به ۲ ویژگی مهم نرم افزارهای آموزشی خوب صحبت کنیم. با ما همراه باشید.
مرور دروس با نرم افزارهای کمک آموزشی
هر چندCD های آموزشی و نرم افزارهای هوشمند سازی مدرسه جایگزین کلاسهای آموزشی نمیشوند، ولی مکمل آن به شمار میآیند. تفاوت CDهای آموزشی با کلاسهای آموزشی در این است که برای کلاسهای آموزشی باید هزینه بیشتری کرد، ضمن این که قسمتی از وقت و زمان را نیز باید به حضور در کلاسها اختصاص داد. شاید در کلاسهای آموزشی هر درس یکبار بیشتر فرصت ارائه نداشته باشد اما با کمک نرمافزارهای کمک درسی هر چند بار که دانشآموز مایل باشد، میتواند دروس را مرور کند. پس با خرید یک دوره سیدی آموزشی در هر رشته تخصصی درسی علاوه بر این که نسبت به کلاسهای آموزشی صرفهجویی میشود، میتوان هر زمانی را برای استفاده به آن اختصاص داد. مثلا نرم افزارهای
افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان با فناوری آموزشی
رایج ترین تاثیر فن آوری بر روی دانش آموزان افزایش اعتماد به نفس آنان می باشد. که در واقع این گفته بر اساس گزارش معلمان از سراسر جهان است. معلمان و دانش آموزان از سطح دانش دانش آموزانی که با تکالیف آکادمیک معمول مشکل دارند اما در رایانه، نرم افزار و یا
معلمان مدرسه هوشمند از جنبه های مختلفی ، درباره انگیزه صحبت می کنند.بعضی ها از انگیزه از جنبه حوزه خاصی ، من جمله از تمایل بیشتر به نوشتن یا کارکردن بر روی مهارت های رقابتی صحبت می کنند. سایرین از تاثیرات انگیزشی عمومی تری سخن گفته اند . اینکه رضایت دانش آموز با بازخورد سریعی که توسط رایانه و نرم افزار فراهم می شود و با احساس به سرانجام رساندن یک کار و قدرت حاصله در جریان کار با فن آوری صحبت می کنند.
یکی از معلمان ابتدایی می گوید : کودکان کسب نتایج فوری را دوست دارند.هیچ جا شما به اندازه رایانه و نرم افزار نمی توانید این چنین نتیجه ای را بگیرید… برای کودکان واقعا معامله بزرگی محسوب می شود. و فراتر از آن چیزی است که ما بتوانیم فکرش را بکنیم.
معلم پایه پنجمی معتقد است که
یکی دیگر ازمعلمان مدرسه ابتدایی معتقد است که رایانه و نرم افزار هوشمند مدرسه به عنوان ابزاری توانمند ساز برای دانش آموزان بوده است. دانش آموزان حرف برای گفتن پیدا میکنند. یک صدای برابر ،بنابراین به طور باورنکردنی مثبت است.انگیزه استفاده از فن آوری بسیار بالا است.
منبع :
درباره این سایت